Kompetencje biznesowe, które warto rozwijać, niezależnie od branży

W czasach trudnych zmian i turbulencji, jedni budują mury, inni budują wiatraki – tak mówi chińskie przysłowie w kontekście nadchodzących burzliwych czasów. Warto rozwijać swoje kompetencje biznesowe w zakresie zdobywania przewagi nad konkurencją. O tym właśnie będzie ten artykuł.


Obecność w social mediach

Obecność w social mediach przez specjalistów, staje się jednym z największych oręży walki o klienta. To stosunkowo nowa kompetencja niezbędna w dobie dominacji portali społecznościowych. Kto dobrze zrozumie logikę funkcjonowania w sieci, ten zdobędzie przewagę nad konkurencją.

Umiejętności społeczne

Niezmiennie od wielu lat kompetencje społeczne decydują o sukcesie na rynku pracy. Wiedza techniczna i specjalistyczna jest oczywiście potrzebna, ale bez umiejętnego jej wykorzystywania w relacjach międzyludzkich, może się okazać bezużyteczna.

Umiejętności sprzedażowe

Umiejętności sprzedażowe to kolejna grupa bardzo ważna na rynku pracy i decydująca o sukcesie w biznesie. Nawet jeśli nie jesteśmy czynnymi sprzedawcami, warto rozumieć jak oni działają, a czasem, jak się bronić przed technikami wpływu i manipulacjami.

Organizacja pracy i efektywność osobista

W świecie w którym jesteśmy niemal nieustannie zalewani informacjami każdego dnia, musimy się nauczyć dobrej organizacji pracy i odróżniania tego, co ważne od tego, co mniej istotne. Musimy zbudować efektywny system pracy, dzięki którym będziemy lepiej zarządzać sobą w czasie. Bez tego trudno będzie osiągać cele.

Umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych

Umiejętność wystąpień publicznych bardzo często jest potrzebna do tego, aby skutecznie zostawiać swoje pomysły na przykład na spotkaniu firmowym, czy też jako prelegent na konferencji. Ta umiejętność wymaga ćwiczenia, najlepiej pod okiem doświadczonego praktyka.

Rozwiązywanie sytuacji trudnych i konfliktowych

Umiejętność prowadzenia sporów w sytuacjach niejednoznacznych, konfliktowych jest bardzo ważna. Zwiększa ona naszą skuteczność w życiu prywatnym i w biznesie. Sytuacje konfliktowe to zjawisko normalne, ponieważ często realizujemy sprzeczne cele, dlatego czasem musi zaiskrzyć w relacjach. Warto umieć zachować się w takich sytuacjach.

Umiejętność argumentacji i perswazji

Kompetencja obrony własnego zdania i dopasowania argumentacji do kontekstu, jest niezwykle cenną umiejętnością. Przyda się ona w pracy zespołowej, w negocjacjach, w argumentowaniu swojego zdania choćby na dyskusjach na forum internetu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *