Czy warto się szkolić?

Pytanie zawarte w tytule jest tak właściwie retoryczne. Nie tylko warto się szkolić, ale trzeba się szkolić – we współczesnym świecie, w którym zmiany są jedynym stałym elementem.

Szkolenia można porównać do ostrzenia piły – jeżeli jej nie naostrzymy, będziemy mniej efektywni.


Szkolenie jako wsparcie w zmianie

Żyjemy w świecie, w którym jedynym stałym elementem jest zmiana, dlatego tak ważne jest, aby cały czas uaktualniać swoją wiedzę. Wyobraź sobie, że instalujemy oprogramowanie na smartfonie i przestajemy go aktualizować. Po jakimś czasie będziemy narażeni na wirusy i innego różnego rodzaju zagrożenia w sieci. Podobnie z naszą wiedzą: musimy ją nieustannie aktualizować, aby nie narazić się na zagrożenia i nie wypaść z rynku pracy.

Szkolenie jako konieczność nadążania za trendami

Jednym ze znaków naszych czasów jest to, że bardzo trudno nadążyć za zmieniającymi się trendami. Im bardziej nasza branża powiązana jest z internetem, tym bardziej jest dynamiczny postęp. Dlatego potrzebujemy kogoś, kto będzie naszym przewodnikiem po zmieniających się trendach, ostrzeże przed popełnianiem błędów i pozwoli zaoszczędzić czas na zdobywanie bardzo rozproszonej wiedzy.

Szkolenie jako przypominanie o fundamentach

Szkolenie potrzebne jest także w dziedzinach, które są bardziej tradycyjne, ale wymagają utrwalania umiejętności. To grupa szkoleń związanych z obsługą klienta, technikami sprzedaży, rozwojem kompetencji menedżerskich. W takich szkoleniach warto uczestniczyć przynajmniej raz w roku, a czasem nawet częściej po to, aby pamiętać o kluczowych aspektach swojej pracy i je doskonalić

Szkolenie się aby wyprzedzić konkurentów

Szkolenia są po to, aby utrzymać przewagę nad konkurencją, która z roku na rok staje się coraz bardziej wyrównana. Kiedy firmy posiadają podobne produkty, wtedy o sukcesie decydują niuanse. Bardzo często o sukcesie świadczą zatem szczegóły, które wcześniej nie miały takiego znaczenia, ale można je rozwinąć dzięki wiedzy ze szkoleń i warsztatów prowadzonych przez doświadczonych praktyków.

Kto się nie rozwija ten się cofa, dlatego jeśli dawno nie byłeś na jakimś szkoleniu istotnym dla twojej branży to znaczy że nawet nie wiesz, co tracisz…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *